neděle 9. prosince 2012

Předvánoční Vídeň

Včera jsem se vydala načerpat vánoční atmosféru do Vídně. Stejný nápad mělo asi sto miliónů dalších lidí, ale i tak se mi tam líbilo.

Před Vánocema jsem byla ve Vídni už několikrát, ale takové davy lidí jsem zatím nezažila. Na trzích před radnicí byla doslova tlačenice. Největší fronty byly na punč a jídlo, to jsem měla chvílemi pocit, že začne jít i o život:-) K tomu všemu byl celý den dost mrazivý, takže jsme se snažili zahřívat v obchodech a v kavárnách, které ale byly taky přeplněné, takže se na volný stůl muselo čekat. O frontách na záchod, třeba v Mekáči, raději ani nemluvím. Celkový dojem naštěstí po setmění zachránila krásná světelná vánoční výzdoba.

Prošli jsme celé centrum. Pro nákupy je vyhlášená třída Mariahilfer Strasse, kde jsou obchody typu H&M, ale i například pár obchodů, kde mají nádherné vánoční dekorace. A je tam i prodejna Lush, která voní už z dálky. Obchody jako je Chanel, Luis Vuitton, Tiffany, Gucci atd. jsou na ulici Kohlmarkt a a další nákupní třída je navazující Graben, která vede ke kostelu St. Stephan. Do něj jsme se šli podívat, ale pak jsme se nemohli dostat ven, jak se lidi pořád tlačili dovnitř. Prostě bojovka. No a další nákupní ulice je Kärntner Strasse, kde je hodně obchodů se suvenýry, ale i plno dalších nejen s oblečením.

Mě se moc líbilo večerní osvětlení v Pratru, ale tam jsme byli jen chvíli, tak třeba příště.

Vánoční atmosféru jsem až tak úplně tedy nenačerpala, spíš mi trochu omrzly palce, ale Vídeň je i tak krásná.

Máme před sebou ještě dva adventní víkendy. Byli jste nebo se chystáte do Vídně nebo jinam?



4 komentáře:

  1. Nebyla jsem ve Vídni, ale střašně tam chci jet :(. Ale asi se tam zase nedostanu.. Achjo :(

    OdpovědětVymazat
  2. Pamatuji si na předvánoční Vídeň, je to nějaký rok zpátky... Ta atmosféra je prostě nepopsatelná, neuvěřitelně příjemná. Člověk stojí na tom nádherném osvětleném náměstí plném stánků s dárky a punčem a cukrovím a svařeným vínem, jen přivře oči, usměje se nechá si do tváře padat čerstvý sníh...

    Ráda bych se tam ještě někdy podívala, snad se některý z příštích roků zadaří.

    Krásný večer
    Runa

    OdpovědětVymazat
  3. Slyšela jsem, že tam teď bylo děsně moc lidí. Tak je to tam krásné, tak tam každý vyráží:-)

    OdpovědětVymazat
  4. Jůů, to je nádhera!
    http://justbeyourselfbypetra.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat

Díky moc za komentář a těším se na další:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...